ALTの部屋

Fourth graders use English to make parfaits! | 4年生が英語を使ってパフェを作りました!

2024年11月11日 14時58分

letter zaimals

This Monday the fourth graders finished their English alphabet textbook and reviewed English sounds with animals. 

今週月曜日、4年生は英語のアルファベットの教科書を終え、動物を使って英語の音を復習しました。 

The main class activity was learning about fruits. 

主な授業は果物についての学習しました。 

IMG_1540

The students would make a fruit parfait by asking each other “what do you want?” and “I want...” to get the fruits to make their parfait. 

生徒たちは「what do you want?」「I want...」(「何が欲しい?」「私は...」)と声を掛け合いながらフルーツパフェを作り、パフェを作るためのフルーツを手に入れました。 

IMG_1541

The students made some funny and tasty looking parfaits at the end! 

生徒たちは最後に、面白くておいしそうなパフェを作りました! 

6th graders prepare a presentation about “Where is it from?” | 6年生が 「Where is it from? 」についてのプレゼンテーションを準備します!

2024年11月5日 13時18分

IMG_1161

This Friday, the 6th graders are continuing their lesson on “Where is it from?” 

今週の金曜日、6年生は 「Where is it from? 」(「それがどこから来たのか 」)のレッスンを続けます。 

They can choose something like a brand or food, then they must make a presentation. 

ブランドや食べ物などを選び、プレゼンテーションをしなければなりません。 

The students’ presentation must show the continent, describe the country, and finally name the country. 

生徒のプレゼンテーションは、大陸を示し、その国を説明し、最後にその国の名前を挙げなければなりません。 

IMG_1160

Next class they will finish preparing their presentation about “Where is it from?”  “where it’s from.” 

次のクラスでは、「Where is it from? 」についてのプレゼンテーションの準備を終えます。 

Third Graders learn the Alphabet through body movements! | 3年生は、体の動きを通してアルファベットを学びます!

2024年10月17日 15時22分

On Tuesday, the third graders continued their lesson on the English alphabet. 

火曜日、3年生はアルファベットのレッスンを続けました。 

IMG_0935

Last week, the students searched for English letters in the classroom, this week, they made the letters themselves using only their bodies. 

先週、児童は教室で英字を探したが、今週、自分の体だけを使って文字を作りました。 

IMG_0934IMG_0933

Using just their fingers, or their whole body, the students would make a letter then take a picture to show the class! 

児童は指だけ、あるいは体全体を使って文字を作り、写真を撮ってクラスに見せました! 

IMG_0936

The 5th graders present "Who is This?" | 5年生が 「Who is This? 」を発表しました

2024年10月15日 14時56分

Last Tuesday the fifth graders presented to the class about at least one of their family members, friends or pets. 

先週の火曜日、5年生は少なくとも1つ自分の家族、友達、ペットについてクラスで発表しました。 

IMG_0726

They used lolilonote to make a quick slideshow.

ロイロノートを使って簡単なスライドショーを作りました。  

Some students presented two family members! 

家族2人を発表した学生もいました! 

IMG_0729

IMG_0728

While I was there to help with difficult words, many of the students did very well on their own! 

私は難しい単語を教える手助けをしましたが、学生の多くは一人でとても上手に発表していました! 

6th Graders finish their presentations! | 6年生はプレゼンテーションをしました!

2024年10月3日 08時32分

On Wednesday, the 6th graders made a presentation about a country. 

They had to show what you can see, eat, buy and enjoy in that country in English. 

水曜日、6年生はある国についてのプレゼンテーションを作りました。 

その国で、見たり、食べたり、買ったり、楽しんだりできるものを英語で発表しなければなりませんでした。 

present2  present

On Friday, the top three winners were announced at the beginning of the class. 

金曜日には、クラスの冒頭で上位3名が発表されました。 

For good presentation and speaking skills, the winners received big stickers. 

プレゼンテーションと会話力が高く評価された入賞者には、大きなステッカーが贈られました。 

sticker

The rest of the class also received smaller stickers for their hard work and practice on their English presentations. 

他のクラスも、英語プレゼンテーションの練習に励み、小さなステッカーをもらいました。 

IMG_0480

Everyone did an excellent job! 

みんなよく頑張ったね!   

Let’s practice English with numbers! | 数字を使って英語を練習しよう!

2024年9月20日 08時22分

On Tuesday the third graders practiced speaking using the topic: “what’s your favorite number?” 

水曜日、3年生はトピックを使って話すことの練習をしました:「好きな数字は何ですか? 」

We started with asking around the class:  

まず、クラスのみんなに聞くことから始めました: 

“What’s your favorite number?” 

And each student had to respond with: 

そして各学生はこう答えなければならなかった: 

“I like ____” 

IMG_0354

Then after the students enjoyed a nursey rhyme song, they played karuta with numbers. 

その後、学生たちは英語の童謡を楽しんだ後、数字カルタで遊びました。 

IMG_0351

They put their hands on their heads until I said the number. 

私が番号を言うまで、子供達は頭に手を置いていました。 

The last game let the children run around the classroom as music played.  

最後のゲームでは、音楽が流れる中、子供達は教室中を走り回りました。 

Once the music stopped, Miki-sensei would say “my favorite number is ___” and the children would get in groups of the number she said. 

音楽が止まると、美希先生は「my favorite number is ___」と言って、学生達は彼女が言った番号に基づいてグループになります。 

                          (E.g: “My favorite number is 3” so they get in groups of 3) 

                          (例:「My favorite number is 3」だから3人1組になる) 

They had lots of fun! 

とても楽しんでいました! 

Fifth Grader's Learn to Introduce "Who is This?" | 五年生は 「Who is This? 」の学習をしています

2024年9月12日 12時10分

IMG_0233

September 10th, the fifth graders continued the subject "Who is This?" where they identify the person who they are and what they can do.

9月10日、5年生は「Who is This?」という題材を続け、人物を特定し、その人物が誰であり、何ができるかを示しました。

IMG_0236

The students listened, wrote and spoke with the following prompts:

生徒達は次のような台詞を真似ながら、聞いて、書いて、話しました:

"This is ____."

"S/he is ____."

"S/he can ____."

IMG_0237

Next class they will prepare a presentation about who a member of their family is!

次のクラスでは、生徒達の家族が誰であるかについてのプレゼンテーションを準備します!

フェイ先生からのお知らせ

2024年9月9日 12時43分

職員室前に、ALTフェイ先生の自己紹介を兼ねたお知らせコーナーができました。

IMG_0225